Идеята за процентно съотношение между задължителна и избираема подготовка не е прецедент в моето предложение. Тази "свобода" на "избора" е осигурена от настоящите 3 закона за образованието и тя е определена в проценти:
"ЗАКОН ЗА СТЕПЕНТА НА ОБРАЗОВАНИЕ, ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНИЯ
МИНИМУМ И УЧЕБНИЯ ПЛАН
.............................
УЧЕБЕН ПЛАН
Чл. 16. (1) Задължителните учебни часове включват задължителната и
задължителноизбираемата подготовка.
.............................
(3) Съотношението между задължителната и задължителноизбираемата подготовка
зависи от етапа и степента на образованието. Задължителната подготовка:
1. за началния етап е 90 на сто от задължителните учебни часове;
2. за прогимназиалния етап е от 80 до 90 на сто от задължителните учебни часове;
3. за гимназиалния етап е от 45 до 80 на сто от задължителните учебни часове ...."
"ЗАКОН ЗА СТЕПЕНТА НА ОБРАЗОВАНИЕ, ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНИЯ
МИНИМУМ И УЧЕБНИЯ ПЛАН
.............................
УЧЕБЕН ПЛАН
Чл. 16. (1) Задължителните учебни часове включват задължителната и
задължителноизбираемата подготовка.
.............................
(3) Съотношението между задължителната и задължителноизбираемата подготовка
зависи от етапа и степента на образованието. Задължителната подготовка:
1. за началния етап е 90 на сто от задължителните учебни часове;
2. за прогимназиалния етап е от 80 до 90 на сто от задължителните учебни часове;
3. за гимназиалния етап е от 45 до 80 на сто от задължителните учебни часове ...."
Няма коментари:
Публикуване на коментар